معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کمربندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس فراهانی شنبه ۱۴ دی افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز  و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد:این کمربندی در ۶ خط(سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی‌شده است و فاز اول این طرح بااعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال و به طول ۳۷ کیلومتر از کیلومتر ۱۱.۵ آزادراه قم- تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم- جعفریه شروع می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار به اتمام می‌رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی قم ادامه داد: طول مسیر فاز دوم  و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است که استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه با حضور استاندار مقررشده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، فراهانی به‌ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید کرد و گفت: در این طرح از رویه بتنی مقاوم استفاده می‌شود و باید مصالح مورداستفاده بسیار باکیفیت باشد.

وی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی مسیر را در دست دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی قم در خصوص وضعیت طرح اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه، بیان کرد: ازآنجاکه در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراض‌های ترددکنندگان، ساکنان منطقه و افزایش تصادفات هستیم، باید این طرح هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

فراهانی افزود: اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وعدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مشکلات اصلی این طرح است.

کد خبر 475449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha